Відбувся Вебінар "Використання ГІС застосунків для аналізу ситуації з пожежами на території громад", який проходить в рамках проєкту "Не пали - компостуй"
Лабораторія інноваційного розвитку ПРООН в Україні разом із Центром розвитку інновацій запускають проєкт-челендж для відповідальних громад, які прагнуть ефективно запобігати випалюванню стерні, опалого листя, органічних та інших садових і сільськогосподарських відходів у своїх спільнотах.
Щороку в Україні відбувається понад 56 тисяч пожеж у природних екосистемах та на відкритих територіях, як свідчать дані Державної служби з надзвичайних ситуацій України. Це завдає мільярдних збитків, забруднює повітря, знищує цілі екосистеми та забирає життя людей. У 2019 році непрямі збитки від пожеж в екосистемах склали близько 3,4 млрд грн; загинуло 84 людини.
Таку серйозну проблему неможливо подолати лише штрафами – необхідно шукати інноваційні шляхи її вирішення.
Завдання проєкту:
-
дослідження успішного досвіду запобігання спалюванню органіки;
-
популяризація практики компостування відходів як альтернативи їх спалюванню;
-
надання громадянам можливості моніторити пожежі в екосистемах у режимі реального часу на основі супутникових та даних, зібраних учасниками проєкту.
Що отримає ваша громада від участі в проєкті?
-
Можливість моніторингу пожеж на території громади в режимі, близькому до реального часу на основі даних НАСА (Національного управління США з аеронавтики і дослідження космічного простору);
-
Е-рішення щодо:
-
ретроспективного аналізу пожеж у громаді за останні 3 роки на основі супутникових даних (аналіз свідчить, що близько 80% підпалів у окремих громадах повторюються на тих самих місцях);
-
даних місцевого моніторингу, проведеного активістами громади;
-
-
Консультаційну та експертну підтримку щодо використання даних НАСА та е-рішень, ефективних шляхів запобігання палінню, екологічних способів утилізації органічних відходів, зокрема компостування;
-
Комунікаційну підтримку щодо відмови від практики паління та переходу до компостування (матеріали для інформування та залучення мешканців, місцевого бізнесу тощо);
-
Зміцнити імідж громади як екологічно відповідальної серед інших громад, Уряду, інвесторів, міжнародних партнерів, у медіа тощо.