Звіт сільського голови за 2019 рік (1 частина)
Звіт сільського голови
Зачепило Світлани Іванівни
за 2019 рік
Шановні жителі громади!
Відповідно статті 42 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільський голова є підзвітним, підконтрольним і відповідальним перед громадою та її жителями.
Як голова громади, намагаюсь побудувати злагоджену, відкриту роботу депутатського корпусу, виконавчого комітету та працівників сільської ради.
Інтереси громади в сільській раді представлять 26 депутатів. З метою вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до повноважень ради, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету, утворено 5 постійних депутатських комісій.
Позаду третій рік нашої з вами спільної роботи, і я, як сільський голова звітую перед Вами про зроблене в 2019 році.
Не зважаючи на всі труднощі, які супроводжували нас впродовж цього року, ми прагнули виконати всі прийняті нами програми, а також співпрацювали та надавали фінансову підтримку установам та організаціям, розташованим на території об’єднаної громади.
Відповідно до статті 46 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» основною організаційно-правовою формою діяльності ради є сесія.
Закон визначає, що сесія ради скликається в міру необхідності, але не менше одного разу на квартал. Але зважаючи на велику кількість питань, які потребують швидкого вирішення, в нашій сільській раді сесійні засідання відбувались частіше.
За звітний період відбулось 12 пленарних засідань,на яких розглянуто 307 питань та прийнято відповідно стільки ж рішень сільської ради, в тому числі: з земельних питань - 143 питань, з організації діяльності виконавчих органів, комунальних закладів та підприємств - 54, з розвитку інфраструктури громади - 3, ухвалено бюджетних питань – 32 та 31 - питань стосовно прийняття та реалізації місцевих галузевих програм, питань житлово-комунального господарства – 39, інші – 5. .
Розроблено та затверджено21цільову Програму, відповідно до яких працювала сільська рада.
Всі питання, які виносились на розгляд сесій, попередньо розглядались на засіданнях постійних комісій сільської ради та відповідали вимогам чинного законодавства України.
Переважна частина прийнятих рішень стосуються підвищення рівня соціального захисту жителів громади, забезпечення комплексу заходів соціальної підтримки вразливих категорій населення, покращення якості освіти і медичного обслуговування, землекористування та містобудування.
Під час підготовки матеріалів на розгляд сесій рада виходила з принципів законності, гласності, колегіальності, прозорості. Для забезпечення публічності у прийнятті рішень, проекти рішень та рішення сесій вчасно розміщувалися на сторінці офіційного веб-сайту сільської ради.
Слідзазначити, щокрімучасті в роботі постійнихкомісій та пленарнихзасіданнях ради, депутатипрацюють на відповідних округах, допомагаютьсвоїмвиборцям у вирішенніїх проблем, берутьактивну участь і в заходах, якіпроводятьсясільською радою. Важливу роль вроботісільської ради займаєвзаємодіявиконавчогокомітету та депутатського корпусу.
Виконавчим комітетом проведено 27 засідань, заслухано144 питання, з яких прийняті відповідні рішення. Переважно це актуальні питання повсякденного життя громади: надання адміністративних послуг, забезпечення благоустрою, упорядкуванню території, охорони навколишнього середовища та техногенної безпеки, стабільного функціонування закладів освіти, надання поштових адрес, затвердження заходів з відзначення державних свят тощо.
За звітний період сільським головою видано 220 розпоряджень з основної діяльності (2018 рік – 319).
За 12 місяців 2019 року до виконавчого комітету надійшло 8155 документів, виконаних документів 6932.
За 2019 рік до сільської ради надійшло 303 звернення, з них 37 письмових та 266 звернень на особистому прийомі, звернулося 932 особи.
.В громаді була затверджена Програма реалізації громадського бюджету (бюджету участі)
у Біленьківській сільській раді Запорізького
району Запорізької області на 2019 рік, яка
сприяє залученню громадян до бюджетного
процесу, запровадженню процесу демократичного
обговорення та прийняття рішень, у якому
звичайні люди вирішуватимуть, як розподілити частину бюджету ради та допомагає зміцнити довіру громадян до місцевої влади.В рамках Програми ініціативні групи жителів ОТГ мали змогу подати проектні заявки для реалізації власної ідеї за кошти місцевого бюджету. У результаті голосування було визначено 5проєктівпереможців( «Дозвіллєвий майданчик «Безпечний світ»,«Розвиток культури – сучасну техніку», «Облаштування дитячого майданчику для дошкільних груп», «Сільський навігатор» ,«Дитячий автомайданчик»), на загальну суму 200 тис. грн. На даний момент ці проекти будуть втілюватись в життя з липня 2020 року.
Основним документом з планування розвитку громади є Програма соціально-економічного та культурного розвитку БіленьківськоїОТГ, яка акумулювала всі нагальні потреби та проблеми громади.
З метою визначення головних напрямків спільних зусиль розвитку інклюзивної інфраструктури громади, створення комфортних та безпечних умов проживання для жінок і чоловіків, у тому числі різного віку, місця проживання та фізичного стану, проведення системної роботи з поліпшення місцевого бізнес-клімату і розширення інвестиційних можливостей, протягом 2019 року розроблялася Стратегія розвитку Біленьківської сільської об’єднаної територіальної громади до 2027 року. Ми повинні не просто жити з дня до дня, вирішуючи поточні проблеми, але й мати чіткий план розвитку і рухатися за ним. Тільки таким чином ми дамо шанс Біленьківській громаді знайти себе на економічній, культурній картах країни.
Підготовка цього важливого документа відбувалась за участю представників всіх адміністративних одиниць, які увійшли до складу Біленьківської сільської об’єднаної територіальної громади, депутатів, представників місцевих підприємств, приватних підприємців, громадських активістів, фахівців. Не легко було приймати рішення під час робочих засідань. Відмешканців було відібрано 36 проектних ідей, які лягли в основу Плану реалізації стратегії розвитку громади і будуть реалізовуватись до 2027 року. Я вдячна усім, хто брав активну участь у підготовці Стратегії.
Процес стратегування відбувався за експертної
підтримки, забезпеченої Програмою «U-LEAD
Європою» та Запорізьким відділенням Центру
розвитку місцевого самоврядування.
Співпраця органів місцевого самоврядування
та інститутів громадянського суспільства в питаннях регіонального розвитку, розвитку об’єднаних територіальних громад є дуже важливою і потрібною.
Інтеграція гендерного компоненту
стратегії відбувалась за експертної
підтримки Структури ООН Жінки
в рамках Програми ООН із відновлення
та розбудови миру.
Стратегія розвитку громади є живим документом, до якого можуть (і повинні) вноситися зміни, щоб максимально скористатися усіма можливостями розвитку і мінімізації ризиків.
Стабільний та економічний розвиток громади перед усім залежить від наповнення бюджету.
За структурою бюджет сільської ради складається з двох фондів (загального і спеціального) та міжбюджетних трансфертів та дотації з державного та обласного бюджетів.
Річний план бюджету Біленьківської ОТГза 2019 рік склав - 78 518,113 тис. грн. у тому числі доходи загального фонду бюджету 76 801,014 тис. грн., та доходи спеціального фонду – 1 717,099тис.грн. Перевиконання уточненого плану загального фонду бюджету становить 677,683 тис. грн. або 100,9 відсотка до плану, затвердженого сільською радою з урахуванням змін.
Видатки бюджету об'єднаної територіальної громади Біленьківської сільської ради склали 79 945,893 тис. грн. у тому числі видатки загального фонду бюджету 67 652,031 тис. грн., та видатки спеціального фонду – 12 293,862 тис. грн. План виконання видаткової частини загального фонду бюджету склав 90,2% бюджету.
Обсяг доходів загального і спеціального фондів бюджетуоб`єднаної територіальної громади Біленьківської сільської ради без урахування трансфертів за 2019 рік склав 33 275,799 тис. грн., у т.ч. обсяг загального фонду – 31 750,614 тис. грн., обсяг спеціального фонду – 1 525,185 тис. грн.
В 2019 році було заплановано отримати в місцевий бюджет підтримку від держави у вигляді медичної, освітньої субвенції, субвенції на розвиток інфраструктури та субвенцій з обласного бюджету. Планові надходження до загального і спеціального фондів з держбюджету у вигляді субвенцій склали 45533,6 тис. грн., в т.ч.: медична субвенція – 6707,7тис. грн., освітня субвенція – 22437,6 тис. грн., додаткова дотація для виплати заробітної плати технічним працівникам, освіти та енергоносіїв охорони здоров`я – 2889,8 тис. грн., кошти на підтримку осіб з особливими освітніми потребами – 1091,1 тис. грн., субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об`єднаних територіальних громад – 4423,9 тис. грн., субвенція з місцевого бюджету на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення якості освіти за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету – 61,3 тис. грн., субвенція з місцевого бюджету на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти «Нова українська школа» за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету –223.4 тис. грн., інші субвенції – 223,4 тис. грн. інші субвенції (депутатські) – 906,9. тис.грн.
Основні планові доходи на 2019 рік, згідно із бюджетною класифікацією, склали: податок та збір на доходи фізичних осіб -17 025,6 27тис.грн., податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності 47,1 тис. грн., рентна плата за користування надрами1 816,3тис. грн.., внутрішні податки на товари та послуги1 035,7тис.грн., місцеві податки11 716,3 тис. грн., спеціальний фонд 11,5 тис. грн..
Виконком постійно здійснює контроль за використанням земель, в першу чергу з метою отримання додатковихкоштів до бюджету. У зв’язку з відсутністю Генеральних планів сіл, що входять до складу Біленьківської ОТГ нові договори оренди землі в 2019 році, не укладалися.
Станом на 01.01.2020 року по Біленьківській сільській раді укладено договорів оренди -134, з фізичними особами - 47, сума орендної плати –299,4тис. грн. з юридичними особами – 87, сума орендної плати –1404,5 тис. грн.
Під особливим контролем знаходяться питання правильності нарахування та сплати орендної плати, земельного податку, контролю за цільовим використанням земельних ділянок відповідно до умов, передбачених договорами оренди.
Усі договори оренди земельних ділянок та угоди про внесення змін до договорів оренди земельних ділянок укладаються виключно відповідно до затвердженої нормативної грошової оцінки земель населених пунктів сільської ради з урахуванням щорічних коефіцієнтів індексації (перелік додається).
З метою збільшення надходжень по платі за землю в громаді укладено 20 додаткових угод до діючих договорів оренди земельних ділянок із збільшенням ставки орендної плати. В усіх договорах оренди, вказано термін сплати орендної плати за землю, передбачено перерахування пені за несвоєчасну сплату орендарем орендної плати за землю. Усі договори відповідно до Закону України «Про оренду земель» містять умову про щорічну індексацію орендної плати. Практично всі договори оренди земельних ділянок мають нотаріальне посвідчення, що дозволяє провести безспірне стягнення заборгованості з орендної плати за землю на підставі виконавчих написів нотаріусів.
Орендна плата вноситься орендарями – юридичними особами щомісячно у грошовій формі, у розмірі 112 частини річної орендної плати з врахуванням індексації відповідно до офіційно встановленого індексу інфляції.
Протягом 2019року було проведено роботу з рядом суб’єктів підприємницької діяльності, які використовують землі територіальної громади без правовстановлюючих документів.
Порушено справу про банкрутство ( рішення Господарського суду Запорізької області від 26.01.2016) на товариство з обмеженою відповідальністю «Запорізьке підприємство по забезпеченню матеріальними ресурсами «Ресурс – Інвест». Втрати бюджету на рік складають 117тис.грн.
Державним підприємством «Запорізький науково - дослідний та проектний інститут землеустрою» проведені земельні торги у формі аукціонів. Переможцем земельних торгів визнано ТОВ « БАКАЙ-АГРО», якому продано право оренди на земельні ділянки терміном на 7 років. Торги починалися з стартової річної орендної плати – 2694 грн. 42коп., що становить 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
За результатами торгів річна орендна плата за земельну ділянку площею 2,6800 га становить – 12002грн.19коп., що становить 13,36% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
- за земельну ділянку площею 2,6800га га становить – 13005 грн. 86 коп., що становить 14,43% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
- за земельну ділянку площею 2,6702 га становить – 14005 грн.79 коп., що становить 15,54 % від нормативної грошової оцінки земельної ділянки;
за земельну ділянку площею 2,6495 га ( кадастровий номер 2322180800: 02:001:0336 ) становить – 14603 грн.46 коп., що становить 16,28% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Відділом земельних відносин та екології виконавчого комітету розглянуто 228 заяв щодо вирішення земельних питань.
Прийнято 207 рішення по земельним питанням зокрема, з них: 9 – видалення аварійних дерев; 12 – щодо відновлення меж суміжних земельних ділянок; 172 – про надання дозволу на розроблення технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості); 1 - про припинення дії договору оренди земельної ділянки громадянами Рудобашта В.А., Ворожеєв В.Г.; 1- про передачу в суборенду земельної ділянки ФОП Кондратьєвим М.О., 3 – про затвердження Генеральних планів населених пунктів; 4 – про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність для ведення особистого селянського господарства; 2 – про затвердження технічної документації щодо встановлення меж земельної ділянки власникам сертифікатів 1- про проведення земельних торгів (аукціону); 2 – про затвердження ставки орендної плати за користування земельною ділянкою.
31 січня 2018 року уряд прийняврозпорядження «Про передачу земельнихділянок сільськогосподарського призначення державноївласності у комунальнувласністьоб'єднаних територіальних громад». Розпорядження уряду важливе з кількох причин: контролюватинадходженнявід плати за орендуземлі за межами населеного пункту та земельного податку з неї, мати можливість погоджувати передачу земельнихділянокдержавноївласності у власністьабокористування.
На підставі наказу Головного управління Держгеокадастру у Запорізькій області від 22.12.2018 року № 8-2316/15-18-СГ «Про передачу земельних ділянок державної власності у комунальну власність» Біленьківській сільській раді передано у комунальну власність за актом приймання-передачі земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності загальною площею 253,5381 га (з них 216,7748 га знаходяться в користуванні на умовахоренди та у постійномукористуванні).
За рахунок переданих земель державної власності сільськогосподарського призначенн , які були передані у комунальну власність, Біленьківською сільською радою рішенням сесії на підставі заяв учасників АТО/ ООС, які є мешканцями сіл Біленьківської об’єднаної громади надані дозволи на розроблення проектів із землеустрою для ведення особистого селянського господарства.
Наразі сільська рада є орендодавцем по 64 договорам оренди земель сільськогосподарського призначення.Після закінчення заборон, пов’язаних через карантинні та обмежувальні заходи, заплановано проведення відповідної роботи щодо моніторингу надходження платежів до бюджету та укладанню додаткових угод з орендарями в частині перегляду орендної плати у відповідності до останньої НГО для забезпечення додаткових надходжень до місцевого бюджету.Систематично проводяться перевірки дотримання земельного законодавства.
ІНФРАСТРУКТУРА. ТРАНСПОРТ. ЖКГ
Від моменту створення Біленьківської ОТГ одним з головних завдань, спрямованих на розвиток її населених пунктів, залишається покращення дорожньої інфраструктури та благоустрою, проведення капітальних і поточних ремонтів доріг, вуличного освітлення,
Так, минулого року було здійснено капітальний ремонт дорожнього покриття вулиці 30 років Перемоги с. Мар`ївка - 1 346 650 грн.Крім того, проведено поточний ремонт доріг по вулицях:
с. Біленьке: вул. Українська, вул. Перемоги, вул. Гвардійська, вул. Липнева, вул. Козача, вул. Космічна на суму – 1 079 277грн.
с. Канівське: вул. Крутоярівська вул. Молодіжна на суму – 399 451 грн.
с. Біленьке Перше вул. Гагаріна на суму - 199703
Велика увага в цьому році була зосереджена також на проведенні поточного ремонту вуличного освітлення населенихпунктів ОТГ.
Загалом, на утримання, ремонт та обслуговування вуличного освітлення населених пунктів ОТГ у поточному році було затрачено - 901 079 грн. а саме:оплата за електроенергію (вуличне освітлення ) – 569 940 грн.; придбання ламп вуличного освітлення - 71 274 грн., обслуговування вуличного освітлення - 199 992 грн.; послуги на сумісний підвіс ліній –
59 873 грн.
Продовжується виготовлення проєктів вуличного освітлення: виготовлення робочого проекту «Реконструкція вуличного освітлення вул. Вишнева, КТП 12/860 с. Біленьке Запорізького району Запорізької області–4 920 грн.
В стадії укладання договорів:
1. «Капітальний ремонт вуличного освітлення вул. Патріотична від ТП 158/525 в с.Біленьке Запорізького району Запорізької области»
2. «Капітальний ремонт вуличного освітленнявул. Козацька, вул. Садова, вул. Зарічна від ТП 12/3 та ТП 12/685 в с.Біленьке Запорізького району Запорізької области»
3. «Капітальний ремонт вуличного освітлення вул. Квітковавід ТП 13/24 в с.Біленьке Запорізького району Запорізької области»
4. «Капітальний ремонт вуличного освітлення вул. Першетравнева від ТП 152/541 в с. Біленьке Запорізького району Запорізької области»
5. «Капітальний ремонт вуличного освітлення вул. Пролетарська від ТП 158/77 в с. Біленьке Запорізького району Запорізької области»
6. «Капітальний ремонт вуличного освітлення вул. Запорізька, вул. Озерна від ТП158/14, ТП 151/17, ТП 151/546, ТП 12/440, ТП 12/877, ТП 12/777 в с. Біленьке Запорізького району Запорізької области»
Загалом на заходи з покращення благоустрою та інфраструктури витрачено з місцевого бюджету :
Поточний ремонт котла котельні с. Лисогірка, вул.8 Березня 15а, Запорізького району Запорізької області - 65 328грн.;
придбання дерев - 14 460грн.; технічне обслуговування котла - 4 500грн.; транспортні послуги - 13 850грн.
прибирання снігу – 14 984 грн.за послуги з косіння трави - 66 631грн.; шини на автобус - 15 376грн.;
Розроблення Генеральних планів з розширенням меж населених пунктів, Планів зонування (ускладі Генерального плану) та розділів інженерно - технічних заходів цивільного захисту (цивільної охорони) (ІТЗ ЦЗ (ЦО)) сіл Біленьке, Біленьке Перше, Лисогірка, Мар'ївка,Канівське, Червонодніпровка, Новосергіївка, Смоляне, Уділенське Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області – 990 516 грн.;
Поточний ремонт приміщення комунальної власності за адресою с.Новосергіївка, вул. Центральна, буд. 2, кв. 2 Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області – 99 890грн.;
Поточний ремонт приміщення комунальної власності за адресою с.Смоляне, вул.Центральна, буд. 52 Біленьківської сільської ради Запорізького району Запорізької області – 99 000грн.;
Ремонт об’єкту комунальної власності за адресою с. Біленьке Перше вул.Гагаріна 3/9 – 47 980 грн.;
Обслуговування відеонагляду – 28 800 грн.
Стан навколишнього природного середовища
На території громади створено Комунальне підприємство «Біленьке». З метою покращення матеріальної бази та рівня сервісу протягом 2019 року за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на формування інфраструктури об’єднаних територіальних громад придбано контейнери для сміття.
На підтримку КП «Біленьке» протягом 2019 року виділено з місцевого бюджету 511,810 тис. грн. (2018 -229,395 тис. грн.) .
З метою приведення у належний санітарний стан території громади на благоустрій було виділено з місцевого бюджету 1202, 0 тис. грн. (2018 рік -727,270 тис. грн.), благоустрій території, покіс трави, прибирання несанкціонованих сміттєзвалищ , очистка території від снігу , технічне обслуговування систем вуличного освітлення, оплата електроенергії вуличного освітлення громади.
У галузі функціонування та розвитку транспортної мережі, робота виконкому ради направлена виключно на збереження існуючих пасажирських маршрутів.
ОСВІТА
Метою освіти Біленьківської сільської ради є всебічний розвиток учнів як особистості та найвищої суспільної цінності, розвиток розумових, творчих і фізичних здібностей, знань, забезпечення успішної соціалізації, сприяння розвитку особистостей, готових до свідомого суспільного вибору, діяльності в умовах громадянського суспільства для примноження інтелектуального і культурного потенціалу Українського народу і забезпечення сталого інноваційного розвитку громади.
Керівництвом галуззю освіти в громаді здійснює відділ освіти, молоді та спорту. Освіта в Біленьківській громаді представлена однією загальноосвітньою школою, двома навчально-виховними комплексами, вечірньою (змінною) школою, одним дошкільним закладом, музичною школою.
Створено комунальну установу «Інклюзивно – ресурсний центр». Попит на послуги центру перевищує можливості персоналу. Так на кінець 2019 року з 1237 дітей від 2 до 18 років, які проживають в громаді, в центрі обслуговується 43 дитини, потребують надання послуг ще понад приблизно 100 дітей. Проведено капітальний нового приміщення. Окрім того, станом на тепер не вистачає обладнання. Загалом у центрі обстежено 187 дітей, більша частина з них мають особливі освітні потреби.
Завдяки акумулюванню всіх джерел фінансування в начальних закладах громади працює 5 інклюзивних класів (охоплено 25 учнів та 20 дошкільнят), придбано «Шкільний автобус», відкрито медіатеки в навчальних закладах, проведено реконструкцію системи опалення Біленьківського КНДЗ «Веселка», відкрито 5 перших класів по програмі «Нова українська школа», зроблено капітальний ремонт покрівлі Мар’ївського навчально – виховного комплексу.
В закладах освіти перебувають 865 учнів та 272 вихованці. Середня наповнюваність класів: Біленьківська ЗОШ - 21 учнів, Мар’ївський НВК - 19; Лисогірський НВК –8.
Перші класи повністю забезпечені комп’ютерною технікою, меблями, дидактичними засобами навчання, підручниками відповідно до Концепції «Нова українська школа». У 2019-2020 навчальному році позашкільною освітою охоплено 309 вихованці, що становить 36 %.
Харчування дітей
З метою забезпечення збалансованого харчування дітей виконавчим комітетом вживалися заходи щодо організації у школах безкоштовного гарячого харчування дітей пільгових категорій.
За рахунок сільського бюджету харчувалися учні початкових класів та всі соціально незахищені категорії з розрахунку 18 грн. 00 коп. на день на одну дитину.
Учні 1 – 4 класів, які навчаються у закладах освіти, розташованих на території Біленьківської сільської територіальної громади (об’єднаної) Запорізького району Запорізької області отримують безкоштовне одноразове гаряче харчування до кінця 2019 – 2020 навчального року за рахунок коштів місцевого бюджету та інших джерел, не заборонених законодавством України.
Собівартість харчування для дітей дошкільного віку у дошкільних навчальних закладах, що розташовані на території Біленьківської сільської територіальної громади (об’єднаної) Запорізького району Запорізької області на 2019 – 2020 навчальний рік з розрахунку на 1 дитину за один день – 46 грн. 00 коп., з них 60 % - плата за рахунок коштів місцевого бюджету, що становить 27 грн. 60 коп. та 40 % - за рахунок батьківської плати, що становить 18 грн. 40 коп.
Собівартість харчування для дітей ясельного віку у дошкільних навчальних закладах, що розташовані на території Біленьківської сільської територіальної громади (об’єднаної) Запорізького району Запорізької області на 2018 – 2019 навчальний рік з розрахунку на 1 дитину за один день – 33 грн. 00 коп., з них 60 % - плата за рахунок коштів місцевого бюджету, що становить 19 грн. 80 коп. та 40 % - за рахунок батьківської плати, що становить 13 грн. 20 коп.
На харчування дітей в тому числі пільгових категорій з місцевого бюджету було виділено2834959 грн..
Підвезення учнів
Для забезпечення систематичного безкоштовного підвезення до місця навчання і додому учнів та педпрацівників за загальноосвітніми навчальними закладами Біленьківської сільської ради закріплені території обслуговування з урахуванням потреби в організації перевезення учнів та педагогічних працівників, розроблені та затверджені спеціалізовані транспортні маршрути, складені схеми маршруту та розклад руху. На підвезення учнів до навчальних закладів з місцевого бюджету було виділено 240,320 тис. грн.., в тому числі по Біленьківській ЗШ І-ІІІ ступенів – 150, 0 тис. грн., Мар’ївському НВК – 50,0 тис. грн., Лисогірському НВК 40,320 тис. грн. Підвезенням забезпечено 112 учня сільських закладів освіти.