Пошук

ПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ щодо умов призначення житлових субсидій

Дата: 18.06.2021 14:10
Кількість переглядів: 468

ПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ щодо умов призначення житлових субсидій

З 1 травня 2021 року надання житлових субсидій в Україні відбувається по-новому. 

Питання 1:  Якщо у власності є квартира, а у спадщині є 1/4 частини будинку в місті (не в селі), чи можливо оформити субсидію?

Відповідь: Отримання частки нерухомого майна у спадщину не вплине на рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення щодо призначення (відмову у призначенні) житлової субсидії домогосподарству. Адже при призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності (або розташовані у сільській місцевості) і отримані як спадщина.

 

Питання 2:  Чи можливо претендувати на субсидію, якщо є житло на тимчасово окупованій території?

Відповідь: Так. Житлове приміщення, що знаходиться на тимчасово окупованій території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, та у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, і перебуває у власності особи зі складу домогосподарства, не вплине на рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення щодо призначення (відмову у призначенні) житлової субсидії Вашому домогосподарству.

 

Питання 3: У житловому приміщенні зареєстровано три людини: подружжя пенсіонерів та їхній безробітній син, який з ними не мешкає. У цьому випадку субсидія нараховується на фактичну кількість зареєстрованих?

Відповідь: Рішення про призначення житлової субсидії без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих приймаються на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства та/або офіційних документів, які підтверджують, що особи за адресою домогосподарства не проживають.

 

Питання 4:  Яким документом регулюється призначення житлової субсидії у випадку, коли людина зареєстрована у помешканні батьків-пенсіонерів, а працює за кордоном та офіційно сплачує там податки?

Відповідь: Це питання регулюється пунктами 14, 24, 25, 26, 46 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами).

 

Питання 5: Кому потрібно звертатися до органів соціального захисту населення для отримання субсидії на новий період?

 Відповідь: Відповідно до рішення Уряду від 19 травня цього року (постанова Кабінету Міністрів України від 19.05.2021 № 505) встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

  • надавалася у грошовій безготівковій формі;
  • була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;
  • була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

 

Питання 6:  Якщо вперше подати документи на субсидію в жовтні 2021 року, то за який період будуть враховані доходи для розрахунку і на який період вона буде призначена?

Відповідь: Якщо житлова субсидія призначається з початку опалювального сезону, то для розрахунку її розміру береться середньомісячний сукупний дохід осіб за I і II квартали поточного календарного року, а якщо з неопалювального сезону (травень), то за III і IV квартали попереднього календарного року.

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається, виходячи з розміру доходу за попередній календарний рік.

 

Питання 7:  Чи доставлятиме «Укрпошта» в наступному опалювальному періоді субсидію додому?

Відповідь: Так. До 1 січня 2023 року функції організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України, здійснює національний оператор поштового зв’язку, функції якого виконує акціонерне товариство «Укрпошта» (постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2021 № 277 (зі змінами).

 

Питання 8:  Яка площа будинку береться  до уваги при нарахуванні субсидій у сільській місцевості: загальна чи загальна житлова (опалювана)? 

Відповідь: При призначенні житлової субсидії аналізується загальна площа житлового приміщення, в незалежності від виду населеного пункту.

При цьому розрахунок житлових субсидій відбувається виходячи з соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами.

Питання 9:  Якщо у родини є новий транспортний засіб, придбаний на пільгових умовах через структурний підрозділ з питань соціального захисту населення, чи втратить родина право на субсидію?

Відповідь: Не втратить. При встановленні права на отримання домогосподарством житлової субсидії не враховуються транспортні засоби, одержані особами зі складу домогосподарства або членами їх сімей, безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля, а також транспортні засоби, придбані батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу.

 

Питання 10: Як можна подати заяву на оформлення субсидії ?

Відповідь: З 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики), однак протягом травня - вересня 2021 року можна звернутися і особисто.

Заяви з необхідними документами також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

 

Питання 11Де можна взяти оновлений бланк заяви та декларації для оформлення субсидії ?

Відповідь: Міністерство соціальної політики України вже довело до відома  структурних підрозділів з питань соціального захисту населення і територіальних громад нові форми бланків відповідних документів. Ці бланки також можна роздрукувати з сайту Міністерства соціальної політики або офіційного веб-сайту Верховної Ради України (вони є додатком до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами).

 

Питання 12:  Які документи необхідні для призначення житлової субсидії?

Відповідь: Громадяни подають лише заяву та декларацію. А всі інші додаткові відомості про претендента на призначення житлової субсидії структурні підрозділи з  питань соціального захисту населення можуть отримати, подавши у п’ятиденний термін з моменту отримання заяви та декларації запит до тих чи інших структур. Це передбачено п.п. 43 і 50, 501 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами)

Водночас, в окремих випадках, громадяни мають подати й інші документи, які не передбачені цими пунктами, але відповідно до цього Положення необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби).

 

Питання 13:  Які терміни подачі документів для оформлення житлової субсидії?

Відповідь: Відповідно до рішення Уряду від 19 травня цього року (постанова Кабінету Міністрів України від 19.05.2021 № 505) встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

надавалася у грошовій безготівковій формі;

була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;

була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

Питання черговості відвідування центрів надання адміністративних послуг, структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, виконкомів вирішується на місцях.

При цьому, при поданні заяви з необхідними документами в будь-який місяць з травня по вересень 2021 року, призначення житлової субсидії відбувається з травня 2021 року.

 

Питання14Чи може будь-хто інший через свій банкID оформити заяву і декларацію за людину, яка не користується цим сервісом?

Відповідь: Форми заяви про призначення та надання житлової субсидії і декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, передбачають підписання заявником зазначених документів (в незалежності від того подаються вони в паперовому чи електронному вигляді), оскільки тим самим заявник засвідчує власне розуміння відповідальності за недостовірно надані дані, а також низки обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії.

ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ


« повернутися до розділу «Призначення та надання житлових субсидій»

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь