Пошук

ПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ щодо умов призначення житлових субсидій

Дата: 18.06.2021 14:10
Кількість переглядів: 401

ПИТАННЯ-ВІДПОВІДІ щодо умов призначення житлових субсидій

З 1 травня 2021 року надання житлових субсидій в Україні відбувається по-новому. 

Питання 1:  Якщо у власності є квартира, а у спадщині є 1/4 частини будинку в місті (не в селі), чи можливо оформити субсидію?

Відповідь: Отримання частки нерухомого майна у спадщину не вплине на рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення щодо призначення (відмову у призначенні) житлової субсидії домогосподарству. Адже при призначенні субсидій не враховуються житлові приміщення, які перебувають у спільній частковій або сумісній власності (або розташовані у сільській місцевості) і отримані як спадщина.

 

Питання 2:  Чи можливо претендувати на субсидію, якщо є житло на тимчасово окупованій території?

Відповідь: Так. Житлове приміщення, що знаходиться на тимчасово окупованій території у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, у населених пунктах, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють своїх повноважень, та у населених пунктах, що розташовані на лінії зіткнення, і перебуває у власності особи зі складу домогосподарства, не вплине на рішення структурного підрозділу з питань соціального захисту населення щодо призначення (відмову у призначенні) житлової субсидії Вашому домогосподарству.

 

Питання 3: У житловому приміщенні зареєстровано три людини: подружжя пенсіонерів та їхній безробітній син, який з ними не мешкає. У цьому випадку субсидія нараховується на фактичну кількість зареєстрованих?

Відповідь: Рішення про призначення житлової субсидії без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих приймаються на підставі актів обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства та/або офіційних документів, які підтверджують, що особи за адресою домогосподарства не проживають.

 

Питання 4:  Яким документом регулюється призначення житлової субсидії у випадку, коли людина зареєстрована у помешканні батьків-пенсіонерів, а працює за кордоном та офіційно сплачує там податки?

Відповідь: Це питання регулюється пунктами 14, 24, 25, 26, 46 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами).

 

Питання 5: Кому потрібно звертатися до органів соціального захисту населення для отримання субсидії на новий період?

 Відповідь: Відповідно до рішення Уряду від 19 травня цього року (постанова Кабінету Міністрів України від 19.05.2021 № 505) встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

  • надавалася у грошовій безготівковій формі;
  • була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;
  • була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

 

Питання 6:  Якщо вперше подати документи на субсидію в жовтні 2021 року, то за який період будуть враховані доходи для розрахунку і на який період вона буде призначена?

Відповідь: Якщо житлова субсидія призначається з початку опалювального сезону, то для розрахунку її розміру береться середньомісячний сукупний дохід осіб за I і II квартали поточного календарного року, а якщо з неопалювального сезону (травень), то за III і IV квартали попереднього календарного року.

Житлова субсидія на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива призначається, виходячи з розміру доходу за попередній календарний рік.

 

Питання 7:  Чи доставлятиме «Укрпошта» в наступному опалювальному періоді субсидію додому?

Відповідь: Так. До 1 січня 2023 року функції організації, що здійснює виплату і доставку пенсій та грошової допомоги за місцем фактичного проживання одержувачів у межах України, здійснює національний оператор поштового зв’язку, функції якого виконує акціонерне товариство «Укрпошта» (постанова Кабінету Міністрів України від 29.03.2021 № 277 (зі змінами).

 

Питання 8:  Яка площа будинку береться  до уваги при нарахуванні субсидій у сільській місцевості: загальна чи загальна житлова (опалювана)? 

Відповідь: При призначенні житлової субсидії аналізується загальна площа житлового приміщення, в незалежності від виду населеного пункту.

При цьому розрахунок житлових субсидій відбувається виходячи з соціальної норми житла та соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами.

Питання 9:  Якщо у родини є новий транспортний засіб, придбаний на пільгових умовах через структурний підрозділ з питань соціального захисту населення, чи втратить родина право на субсидію?

Відповідь: Не втратить. При встановленні права на отримання домогосподарством житлової субсидії не враховуються транспортні засоби, одержані особами зі складу домогосподарства або членами їх сімей, безоплатно чи придбані на пільгових умовах через структурні підрозділи з питань соціального захисту населення, у тому числі за рахунок грошової допомоги на придбання автомобіля, а також транспортні засоби, придбані батьками-вихователями дитячих будинків сімейного типу.

 

Питання 10: Як можна подати заяву на оформлення субсидії ?

Відповідь: З 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами приймаються від громадян структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних держадміністрацій лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики), однак протягом травня - вересня 2021 року можна звернутися і особисто.

Заяви з необхідними документами також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження відповідному структурному підрозділу з питань соціального захисту населення.

 

Питання 11Де можна взяти оновлений бланк заяви та декларації для оформлення субсидії ?

Відповідь: Міністерство соціальної політики України вже довело до відома  структурних підрозділів з питань соціального захисту населення і територіальних громад нові форми бланків відповідних документів. Ці бланки також можна роздрукувати з сайту Міністерства соціальної політики або офіційного веб-сайту Верховної Ради України (вони є додатком до Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами).

 

Питання 12:  Які документи необхідні для призначення житлової субсидії?

Відповідь: Громадяни подають лише заяву та декларацію. А всі інші додаткові відомості про претендента на призначення житлової субсидії структурні підрозділи з  питань соціального захисту населення можуть отримати, подавши у п’ятиденний термін з моменту отримання заяви та декларації запит до тих чи інших структур. Це передбачено п.п. 43 і 50, 501 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 (зі змінами)

Водночас, в окремих випадках, громадяни мають подати й інші документи, які не передбачені цими пунктами, але відповідно до цього Положення необхідні для розгляду питання по суті (у разі потреби).

 

Питання 13:  Які терміни подачі документів для оформлення житлової субсидії?

Відповідь: Відповідно до рішення Уряду від 19 травня цього року (постанова Кабінету Міністрів України від 19.05.2021 № 505) встановлено, що розгляд питань щодо призначення житлової субсидії на наступний період домогосподарствам, які отримували житлову субсидію в опалювальному сезоні 2020-2021 років, проводиться без звернень громадян, крім домогосподарств, яким житлова субсидія:

надавалася у грошовій безготівковій формі;

була призначена за фактичним місцем проживання особам, які орендують житлові приміщення на підставі договору найму; індивідуальним забудовникам, будинки яких не прийняті в експлуатацію; внутрішньо переміщеним особам;

була призначена без урахування окремих осіб з числа зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), які не проживають за місцем реєстрації.

Питання черговості відвідування центрів надання адміністративних послуг, структурних підрозділів з питань соціального захисту населення, виконкомів вирішується на місцях.

При цьому, при поданні заяви з необхідними документами в будь-який місяць з травня по вересень 2021 року, призначення житлової субсидії відбувається з травня 2021 року.

 

Питання14Чи може будь-хто інший через свій банкID оформити заяву і декларацію за людину, яка не користується цим сервісом?

Відповідь: Форми заяви про призначення та надання житлової субсидії і декларації про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, передбачають підписання заявником зазначених документів (в незалежності від того подаються вони в паперовому чи електронному вигляді), оскільки тим самим заявник засвідчує власне розуміння відповідальності за недостовірно надані дані, а також низки обставин, які можуть вплинути на отримання житлової субсидії.

ДЕПАРТАМЕНТ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ

ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь